حضور فرهاد اصلانی و مریلا زارعی در «زیر سقف دودی» پوران درخشنده

zire-saghfe-doodi

پوران درخشنده با بیان اینکه فیلم جدیدش شش بازیگر اصلی دارد، از حضور قطعی مریلا زارعی و فرهاد اصلانی در این فیلم خبر داد و گفت به زودی گروه بازیگران کامل می‌شود.

این کارگردان درباره تازه‌ترین وضعیت ساخت فیلم «زیر سقف دودی» گفت:‌ مشغول رایزنی برای انتخاب دیگر عوامل فیلم هستیم و از بایگران تست گریم می‌گیریم.

درخشنده ابراز امیدواری کرد مهرماه فیلمش را کلید بزند و  افزود: اگر فیلم تا زمان برگزاری جشنواره فجر آماده شود،  به احتمال قوی اولین نمایش آن در جشنواره خواهد بود.

او درباره مراحل بازنویسی و تکمیل فیلمنامه نیز  توضیح داد: دو سال است روی فیلمنامه کار می‌کنم اما به هر حال تا زمان کلید خوردن، این بازنویسی‌ها ادامه دارد.به گفته این فیلمساز، کل فیلمبرداری فیلم در تهران انجام می‌شود و بخشی هم در لواسان خواهد بود.

درخشنده درباره انتخاب لوکیشن‌های فیلمش توضیح داد: فعلا در حال انتخاب بازیگر هستیم و بعد از آن سراغ لوکیشن و انتخاب طراح صحنه خواهیم رفت.

به گفته او، در حال حاضر حضور عباس درخشنده به عنوان مدیر تولید، جلیل شعبانی به عنوان دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز، لیلا درخشنده دستیار دوم کارگردان، عباس رستگارپور به عنوان صدابردار و رضا نوروزی به عنوان مدیر تدارکات قطعی شده است.

فیلم «زیر سقف دودی» که احتمال تغییر نام آن وجود دارد، درباره معضل طلاق عاطفی بین زوج‌هاست و درخشنده برای نگارش آن با تعدای از دانشجویان علوم انسانی مشاوره کرده است.

پوران درخشنده که همواره دغدغه خود را نسبت به مسائل اجتماعی نشان داده است، نبود مهرورزی و عشق‌ورزی را یکی از بزرگترین آسیب‌های اصلی جامعه امروز می‌داند و می‌گوید: یکی از مهمترین مشکلات ما مدیریت نکردن و نبود مهر است و این چنین است که فاصله‌ها، بی‌تفاوتی‌ها و دلزدگی‌ها بیشتر می‌شود. در این وضعیت است که با مسائلی مانند ازدواج سفید، بی‌تعهدی، نداشتن تحمل، فرار از مهر، گسترش اعتیاد و رواج مواد توهم‌زا روبه‌رو می‌شویم چرا که همه این‌ها پیامدهای نبود مهر و توجه است. به همین دلیل امروزه شاهدیم که بیشتر خانه‌ها به خوابگاه تبدیل شده و دیگر محل امن خانواده‌ها نیستند.

او با تأکید بر ضرورت توجه به مسائل خانوادگی در مدیوم‌های هنری اظهار می‌کند:‌ آمار بالای طلاق عاطفی نشان می‌دهد راهی نداریم جز نهادینه کردن مسائل خانوادگی و اینکه به مباحث فرهنگی رنگ تازه‌ای ببخشیم. از نظر من سینما فقط سرگرمی نیست و محلی است که باید مسائل اجتماعی را در آن مطرح کنیم.

لینک کوتاه: http://ziresaghfedoodi.ir/fa/wsNjL

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *